Time flies - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Cindy Ruiter - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Cindy Ruiter - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Cindy Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Cindy

25 Januari 2014 | Kenia, Gatitu

Hi iedereen!

Alweer ruim een week geleden dat ik wat geschreven heb. De tijd gaat zo snel hier! Zit geen moment stil!

Vorige week zaterdag is Marjo weer naar Nederland vertrokken. Ik heb een super tijd met haar gehad en de kinderen ook! Sinds toen ben ik de enige vrijwilliger in het huis. Om iedereen echter wat op te beuren omdat Marjo weg was, ben ik zondagmiddag na de kerkmis Nyeri ingegaan met Charity (15jr). We hebben kleding gekocht voor de meiden, auto's voor de mannen en nog wat leuke/handige spullen die Upendo nodig had. Wat waren ze blij!

Maandag ben ik eindelijk op bezoek geweest bij shosho (oma) en babu (opa), de ouders van Jackson. Zij wonen achter het weeshuis. Ze hebben me hun hele tuin laten zien met alle heerlijke groenten en fruit die ze daar verbouwen. Ook hebben ze me foto's laten zien van vorige vrijwilligers en van de kids toen ze jonger waren. Erg leuk om te zien!

Dinsdag ben ik op safari gegaan. Jammer om bij het huis weg te gaan, maar super om te doen. Ik reisde 3 dagen met een internationaal gezelschap (Egypte, US, Duitsland, Japan, Frankrijk, Nieuw-Zeeland) door de Masai Mara. Een natuurgebied van de Masai in het zuiden van Kenia. Het eerste wat je opvalt als je in de buurt van het gebied komt zijn de Masai en hun dorpen met prachtig gekleurde doeken met als hoofdtint rood. Dit is om de leeuwen af te schrikken. Wat ja, het schijnt dat de dieren bang zijn voor de Masai! Ik was dan ook erg blij dat het tentenkamp waar we verbleven bewaakt werd door de Masai toen ik hoorde dat daar elke avond hyena's en af en toe luipaarden langskomen...! Verder heb ik in deze drie dagen de meest mooie dieren gezien. Olifanten, neushoorns, nijlpaarden, de leeuw, de giraffe en ga zo maar door. Ook zijn we een Masai dorp ingeweest. Daar heb ik gezien hoe deze mensen nog leven en ook hoe ze springen!! Het is waar, die gaan hoog de lucht in! Echt te gek!

Gister ben ik terug gekomen in het huis. Wat ben ik blij om weer bij de kinderen te zijn! Ik werd meteen geknuffeld toen ik binnen kwam lopen. Wat een lieverds! We zijn meteen met z'n allen gaan tekenen en knutselen en ik ben gaan helpen met koken. 's Avonds hebben we weer een filmpje aangezet: fridaynight, movienight!

Vandaag is het weekend en ik had beloofd, als ik terugkom van de safari heb ik een verrassing voor jullie. Daarom ga ik straks de stad in om voor zo'n 35 man alles te kopen voor: pannekoeken! Dat wordt vast smullen vanavond! Eerst alleen nog even het hele huis schoonmaken met z'n allen en lekker wassen!

Ben benieuwd wat deze nieuwe week nog meer in petto heeft!

Ciao!
Cindy

  • 25 Januari 2014 - 07:00

    Bart Loerakker:

    Ik begin echt jaloers te worden op jou! Wat heb je het daar ontzettend leuk. Na het lezen over je safari en de Masai, toch iets minder jaloers... Lijkt me doodeng om te slapen met de wetenschap dat er ieder moment een leeuw of een hyena je tent binnen kan lopen... Brrrr.
    Wat zal het moeilijk voor je worden, als jij óók straks moet gaan... Dat wordt geheid een potje janken! Dus, verwen ze maar goed en wie weet kom je daar nog eens terug....
    Vandaag is Victor 18 jaar geworden dus het zal hier een gekkenhuis worden!! Ik moet je ook de groetjes doen van Jolanda, Jasper en Victor! Op weg naar m'n werk, was ik je moeder nog tegengekomen in de trein(!) Dat was wel lachen.... (ze had het eerst niet door...)
    Nou meis, maak nog heel veel mensen gelukkig met jouw aanwezigheid en ik wacht weer op je volgende bericht!!
    Knuffels van ons!! XXX

  • 25 Januari 2014 - 09:53

    Aida:

    omg heb je de neushoorn gezien?? ik ben er 3x op safari geweest en heb ze nog niet gezien! Ik ben echt jaloers! Wat een liefde is er daar in het weeshuis he? Kan niet wachten tot ik er weer heen kan... ik mis de kids!
    heel veel plezier met pannekoeken bakken! Ze zijn er dol op en wat zullen ze lekker smullen!
    veel plezier nog daar!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 6493

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 01 Februari 2014

Kenia

Landen bezocht: